Keramický ptáček

30.06.2009 09:59

Jako každý rok, tak i letos v červnu probíhal na Horním náměstí v Olomouci Jarmark pro šikovné ručičky. Vždycky se tam chodím podívat a samozřejmě vždycky něco koupím. K vidění je pokaždé spousta krásných výtvorů od dětí z dětských domovů po celé republice, za pár korun si koupíte pomalu umělecká díla - od decoupage obrázků, přes suché vazby, korálkové stromečky, malovaná trička až ke keramickým hrnečkům, nádobám a ozdobám. Já jsem neodolala keramickému ptáčkovi k zavěšení, stál jen 50 Kč a je opravdu moc povedený. A jelikož měla zanedlouho sestra narozeniny, rozhodla jsem se, že jí podobného vyrobím. Předlohou mi byl kupovaný ptáček, ale úplně stejného jsem ho nedělala, ani bych nemohla, protože nemám možnost vypalovat výrobky v peci. Tak jsem použila samotvrdnoucí hlínu, vyválela si tělíčko, křídlo a nohy, do nich udělala špejlí dva otvory (+ dva do nohou) a nechala vše několik dní pořádně uschnout a pak jsem vše nabarvila tak, jak se mi to líbilo. Křídlo jsem ještě před barvením přilepila k tělíčku. Po řádném zaschnutí barev jsem ptáčka nalakovala lakem ve spreji (uschnul za pár minut), ustřihla jsem kleštěmi drátek o délce asi 30 cm, uprostřed jsem jej zahla a prostrčila otvorem ve spodní části ptáčka. Na oba konce drátku jsem pak přidělala nožky. Hotovo :)

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode